Hogy került be a köztudatba a krokodil, mint az egyik legismertebb spotruházati márka emblémája a köztudatba? Egy tehetséges teniszbajnoknak, RenéLacoste-nak köszönhetően, aki nemcsak a teniszruházatot forradalmasította, hanem elsőként alkalmazta a márka megjelenítését a ruházaton. Az 1904-ben született Lacoste Franciaországban, 1926-ban, az US Openen már saját tervezésű pólójában lépett pályára, mivel úgy vélte, hogy az akkoriban használt teniszpólók kevésbé alkalmasak a használatra.
Miért pont krokodil lett Lacoste emblémája? Erre a kérdésre maga Lacoste így választolt: "Az amerikai sajtónevezett el "aligátornak", miután kötöttem egy fogadást a francia Davis Kupa Csapatának kapitányával, melynek egy aligátor bőrből készült táska volt a tétje. Megfogadta, hogyha megnyerem a mérkőzést, akkor megveszi ezt nekem. A közönség megszerethette e becenevet, mely remekül kifejezte a pályán megnyilvánuló szívósságomat, ahol sohasem kegyelmeztem kiszemelt prédáimnak... Így a barátom George rajzolt egy krokodilt, amit fölhímeztettem a mérkőzéseken hordott kabátomra."
1933-ban André Gillier kötöttáru vállalat tulajdonosával divatcéget alapítva a krokodillal hímzett pólókat sorozatban kezdték gyártani, ezzel útjára indult aLacoste divatház. 2001-től túllépett a divatház a sportos ruházaton és klasszikus, letisztázott vonalú utcai ruhákat, kiegészítőket és parfümöketis tervezett. A Lacoste mára már egy életérzéssé vált: a sportosan elegáns férfiak és nők megtestesítője. A Lacoste parfümök is ennek az irányzatnak megfelelően visszafogottan természetesek és sportosak és kifinomultak.
Lacoste az a márka, aki illatok terén a férfiakat részesíti előnyben, belőlük nyer ihletet és számukra tervez inkább illatokat.
Legelső illata, az 1984-ben megjelent Lacoste parfüm fás-aromás jegyeivel a klasszikusan elegáns férfiakat célozta meg, nagy sikerrel. A citrusos jegyek és a visszafogott fás-virágos összetevők markáns, figyelemfelkeltő parfümöt alkotnak. 1994-ben jelent meg Lacoste következő illata, az Eau de Sport, amit a kemény, sportos férfi illatának szántak. Aromás-fougere jegyei, mint a levendula, narancs, bergamot, menta, neroli, koriander, fenyő, rózsa, bőr, tonkabab és ámbra igen összetett illatot eredményeznek, cseppet sem a könnyed kategóriában.
2002-ben robbantott a parfümériákban az új Lacoste illat, a Lacoste pour Homme. Nemcsak az illat lett mesterien megalkotva, hanem a reklámja is provokatívra sikerült. Még mindig a sportos vonalat követte a divatház, de a megújulás jegyében a letisztultabb és lágyabb jegyeket hangsúlyozták a parfüm megalkotásakor. Ezt a letisztultságot láthatjuk a parfüm üvege kapcsán is. Maga az illat fás-aromás, a már megszokott Lacoste jegyek mellett a fahéj, rum és labdanum is gazdagítja az illatot.
A Lacoste Pour Homme megjelenése után egy évvel megjelentetik első, nőknek szánt Lacoste pour Femme parfüm is. Klasszikus, nőies és modern illat, a virágos-fás illatjegyek a tavaszt varázsolják viselője köré. Az illat megálmodói olyan illatpárt akartak létrehozni a pour Homme és a Femme által, ahol az összetevők egymással harmóniában, egymást kiegészítve alkotnak egy egészet, így alkotva tökéletes párost a férfi és a nő.
Ezt követték 2004-ben a Red parfüm, egy aromás-fougere férfiillat, a férfiasan sportos Style in Play, valamint a nőknek szánt Touch parfüm sorozat első darabja, a Touch of Pink, amely egy friss, sportos illat, a lendület megtestesítője. A sorozat következő darabjai a Touch of Sun, egy igazi nyári könnyed illat.A Touch of Spring neve magáért beszél, hiszen a Lacoste parfümőrei a tavaszt próbálták üvegbe zárni, sikerrel. A birsalma és a vízililiom meglepő párosítása igen izgalmas illatot eredményez.
Férfiakat sem hagyták illatok nélkül. A Play parfüm sorozat több darabjával is megjelentek, mint a Hot Play, Cool Play, valamint az Essential, amely nemcsak a férfiak, hanem a nők nagy kedvencévé is vált. Könnyed zöld illat, visszatéve a sportos jelleghez, de követve a kor divatos irányzatait, hatalmas rajongótábort szerzett magának, nem véletlenül. Hamarosan újabb kiadást élt meg az illat, Essential Sport néven.
A nőket az Inspiration parfüm vette le a lábukról, ami a végtelen szabadság érzetét adja viselőjének. Édes gyümölcsök és vibráló virágok adják az illat szívét, szantál és vanília pedig melegséget és érzékiséget csempésznek bele. A parfümöt olyan nőknek tervezték, akik életvidám egyéniségek, spontán és nyitott személyiségek, az életvidám nők megtestesítői.
2009-es Challenge parfüm arca nem más, mint Hayden Christensen, a Star Wars filmek sztárja, ezzel is érzékeltetve, hogy a Lacoste nem csak a sportos illatok tárháza. A Lacoste Challenge maga az energia: a citrusok a gyömbérrel és a levendulával az illat központi illatát határozzák meg, a fás jegyek pedig megalapozzák és fűszereik azt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése